tirsdag, februar 10, 2009

NATTMØTE MED HJERNEN






Klokken er 03.38 og jeg sitter i mørket kun opplyst av laptopens knallsterke lys.
Lyden av kjøleskapselektronikken durer svagt, men irriterende nok i fra kjøkkenet.
Lyset over komfyren er viss og på ser jeg.
De aller fleste vil antageligvis mene at jeg burde sove. For som sagt: "I morgen er det en ny dag med nye muligheter!" "Blanke ark og greier!"
Hva om jeg lagde et digert bål av disse helvetes arkene? Ja mulighetene er sannelig mange.
Lurer på hva Dr. Josef Mengele tenkte like før han krøp trygt og godt under dyna (som kanskje hadde blomsterdekorasjoner og border i alle slag).

Hans nye dag med nye muligheter > "pasientenes" nye dag og muligheter.

Akkurat nå begynte jeg og tenke på selveste Adolf Hitler, den grusomme mannen han var.
Jeg tenker på hvordan han satt og spiste frokost en tidlig vårdag i mai.
Duften av nystekte ostesmørbrød. med morgenkåpen og tøflene. Kanskje en kaffetår før han dro på "jobb".
Den tilfeldige og ganske så ubekvemmelige ereksjonen i løpet av dagen.
Dere himler kanskje med øynene deres mens dere leser dette. Det gjør faen jeg og.

*Et fargesprakende lysshow med raketter i alskens farger*

Nå fikk jeg vel oppmerksomheten deres?

Ingen kommentarer: