mandag, mars 23, 2009

KJÆRE DAGBOK!

Idag våknet jeg til lyden av piskende regn mot soveromsvinduet. Ble sittende og se på fjernsyn noen timer. Hodet mitt føltes litt som en liten søppelkasse der jeg satt og stirret. Ble ganske fort overfullt kan du si. Hadde jeg sittet et par minutter lenger, ja da hadde øynene mine blitt firkantet. det sa min mor. Men innerst inne tror jeg nok at hun bare skremte meg med dette. Bedre og være på den sikre siden.

Tiden spiser meg levende i denne allerede råtnende fuglekassen. Plankebitene fulle av muggsopp. Et bunnløst svelg synes mellom sprekkene i gulvet. Jeg blir dårlig. All verdens skadedyr kikker ut fra veggene. Det stinker fra lufta jeg deler med resten av folket. Sjukdom, død og fordervelse. I et nymoderne leilighetskompleks sitter jeg, en utvasket sjel. teknologiske, mekaniske og keramiske hjelpemidler. Lydene borer seg inn i skallen min. Etterhvert forsvinner de.
I 3.etasje dugger det på en liten glassrute. Maurene haster rundt der nede blant biler, hus og rottene. Alle frykter vi rottene. Dem bringer sjukdom og lidelse. Rottene trives i vårt selskap. Sier det dere noe? Menneskene er som en slags organisk magnet for alt det vonde. Vår egen hjerne er skyld i alt som plager oss. Slå av bryteren min noen. Slå den av slik at jeg atter kan høre fuglenes sang, og ikke mer enn det. Slå den av så jeg kan glemme de meningsløse ordene og alle assosiasjoner til alt og alle.

Gjemt i en hule sitter jeg. I tetteste granskogen.
Skal snart spise meg mett, legge meg og stå opp igjen. ikke mer enn det.

-Jarle- 21.09.2009


År 3046 e.v.f.u.a.k.v.f. (etter vi fant ut at Kristus var fake):


"Haha!" "Skallbjørg!" "Sjekk ut schizo-skriftrullen fra 2009 e.kr da!"
"Mye tyder på at dette var nok et tilfelle av sosialt tilbakeholdenhet og på grensen til datidens forvrengte syn på narsissisme!" "Kvelt av sine egne tanker!"
"Stakkars individ...."



3 kommentarer:

Anonym sa...

"Vår egen hjerne er skyld i alt som plager oss."

Haha, når sant skal sies!

Fortsett med destruktiviteten!

psyko anal yse sa...

Du liker å bryte ting ned
bra
men

psyko sa...

leser mer, forsatt.
du vekker følelser.
bra.