torsdag, oktober 05, 2006

SYKDOM

Febernedsettende var det første som slo meg idag tidlig...Sterkt febernedsettende..
I en dam jeg våknet.. En dam av svette. Jeg kunne kjenne krampene komme...
Reiste meg og kledde på meg.
Så meg litt rundt uten å vite hvor jeg var eller hvorfor jeg var her..
Hallusinasjonene kunne jeg jo ikke akkurat ignorere..

En dame med et forvrengt uttrykk i fjeset sitter å strikker noe av sitt eget kroppshår.. Hun stirrer på meg som om hun ville frem til noe viktig, men forskrekket som jeg er, sitter jeg bare der.. Sitter der og bæder totalt..
Dama bryter plutselig ut i rytmiske spasmer.. hun er overalt.. Skjønner ingenting..
Ønsker jeg var død..

Akkurat i det jeg har tenkt å gi opp, forsvinner hun..
Lettet er jeg... Går inn på badet i medisinskapet.. Et kaldt gufs går gjennom meg...
I badekaret ser jeg en skikkelse liggende med ansiktet ned..
Angsten kommer igjen, men jeg klarer å holde maska.. Jeg snur på kroppen.. Det er akkurat nå det skjer.. Gråten kommer.. Men ingen tårer..Jeg kniper igjen øynene å ber til en Gud jeg aldri hadde hatt tillit til..

Igjen åpner jeg øynene, men jeg ser det fortsatt.. Min egen døde kropp med ett apatisk uttrykk i ansiktet liggende å flyte i badekaret..
Hva skjedde egentlig i går? Tenkte jeg..

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra:) Et par tips; ikke si noe om halusinasjoner, la leseren finne ut det selv. Å bruke dialekt ord er egentlig ikke så smart viss du tenker på å nå et nationalt publikum. Prøv å skriv med samme oppsett som i bøker, blir mer sammensatt og spennende da. Håper du klarer skrive denne teksten til en bok:)