søndag, oktober 29, 2006

TINGEN

Jeg står her i mitt hemmelige rom i kjelleren og vet hverken fram eller tilbake.
Noe har skjært seg. Verden vil etter dette aldri bli som før...
I buret en skapning sitter. Jeg angrer... Om jeg bare kunne snu tilbake tiden.. Jeg har voldtatt moder jord.
Det var av ren nyskjerrighet jeg fanget en stakkars ape for så å genmanipulere litt på den og spleise den med denne giftige edderkopparten jeg anskaffet meg fra New Zealand.
Nå sitter jeg her med en livsfarlig giftig og aggressiv apekatt med 8 armer... Jeg gråter inni meg..
En kraft drar meg mot buret og lar meg åpne det.. Helvete er løs..
Kjære gud! Tilgi meg! Jeg var forvirret.....

"NEI ONKEL!!!" "IKKE TA MEG DER!"
Åh takk gud! Det hele var bare en drøm.. Lettet som bare det er jeg..
Nå skal det bli godt med frokost.
Jeg blander en liten skål med fitness frokostblanding og setter meg ned å ser Go' morgen norge på tv2.
Programlederne er som vanlig glade og opplagte.. Lurer på hva slags medikamenter disse frokost tv vertene går på.. De er jo konstant i godt humør og våkne.
Jeg fniser litt for meg selv av den rare drømmen jeg hadde..
Setter tven på mute og skrur på litt rolig musikk. Legger meg så bak i lenestolen.. Jeg blir stivfrosset av redsel...
I hjørnet i taket ser jeg det massive spindelvevet med en hårete jævel av en apekatt oppe... Den sitter der å knasker på det oppsvulmende liket til hushjelpen min... Jeg reagerer raskt og springer mot vinduet... Ser ut..De 20 etasjene ned har aldri gått så fort før...

Ingen kommentarer: